לעבור את הצום בשלום

מה כדאי לעשות ולאכול לפני הצום? מה לא כדאי לאכול?

מה לאכול לאחר הצום?

אלה 8 הטיפים שיעזרו לכם לעבור את הצום ללא קושי רב.



פחממות מורכבות מומלץ לאכול פחמימות מורכבות בעלות אינדקס גליקמי נמוך (מדד לכמה מהר הם מעלים את רמות הסוכר בדם). לפחמימה מורכבת, לוקח זמן רב יותר להתפרק בקיבה, היא אינה מעלה במהירות את רמת הסוכר בדם ובכך תמנע נפילות סוכר ותגרום לתחושת שובע לפרק זמן ארוך יותר.

ערך גליקמי גבוה (לא מומלץ)- לחם לבן, שוקולד, סוכר..

ערך גליקמי גבוה (מומלץ)- לחם מחיטה מלאה, בטטה, קטניות, שיבולת שועל, פירות..

 

המנעו משתיית קפה הקפידו לא לשתות משקה בעל קפאין (קפה, תה, קולה וכיו’ב) משעות הבוקר-צהריים ועד כניסת הצום. קפאין הינו משתן ועקב כך, תאבדו כמות גבוהה יותר של נוזלים.


מים
– 
מאוד מומלץ לשתות בהדרגה, במהלך היום, כמויות גבוהות של מים, בכדי להגיע לצום עם מאגרי נוזלים מלאים ולמנוע התייבשות, כאבי ראש וסחרחורות.


תיבול
עדין
יש להמנע מלאכול מאכלים מתובלים מאוד או מלוחים.

מאכלים אלו יגבירו את תחושת הצמה במהלך הצום.


מנוחה
– 
המנעו מפעילות יתר ושהייה בשמש במהלך הצום. נסו לנוח כמה שיותר במקום ממוזג ובכך תחסכו לעצמכם תחושת צמה מוגברת.

ארוחות קטנות השתדלו לאכול במשך היום, לקראת כניסת הצום, ארוחות קטנות ולא ארוחה אחת גדולה שתגרום לעייפות וכבדות.

מספר ארוחות קטנות, ישאירו אתכם שבעים למשך כל היום ויכינו אתכם טוב יותר לקראת הצום.


צחצוח
שיניים
צחצוח שיניים לפני הצום, יגרום לתחושת רעננות שתלווה אתכם במהלך שעות הצום.


מה לעשות אחרי הצום?

מיד לאחר הצום,  הקפידו לשתות כוס מים בשילוב משהו מתוק. עוגיה או עוגה קלה יכולים להיות פתרון לא מכביד ומעודד.

בשלב שני, נסו לאכול ארוחה קטנה וקלה בכדי לא להכביד על הקיבה- מרק יכול להוות פתרון אידיאלי..

שלב שלישי- כשעה לאחר שבירת הצום, מומלץ לאכול ארוחה מלאה ועשירה.

שיהיה צום קל לכולם ונתראה באימונים לאחר החג.

הרשמה לשבוע ניסיון ב-100 ₪ בלבד