איך לא לעלות במשקל בחגים?

חגים זו מסורת וכולנו, בין אם נרצה או לא, הולכים לבלות חודש שלם בארוחות חג כאלה ואחרות.

ממש אין צורך לברוח מהארץ כדי להמנע מעליה במשקל.

כמה טיפים פשוטים ותשומת לב גבוהה יותר בחודש זה, יכולים להיות הבדל בין שמירה על המשקל שלכם לבין עליה של 2-5 ק"ג המיותרים.

  1. לא להגיע רעבים מאוד לארוחת חג ולא לדלג על ארוחות במשך היום – רבים מאיתנו מנסים לא לאכול שעות רבות לפני הארוחה (או גרוע מכך, לצום רוב היום), כדי להגיע לארוחה ולהרגיש יותר בנוח לאכול מה שרוצים, "כי לא אכלנו כל היום, אז מותר".
    הבעייתיות עם פעולה זו, היא שאנחנו נאכל באופן לא מבוקר ויהיה לנו מאוד קשה לשלוט בכמויות ובסוגי המזון שנאכל. מה שבסופו של דבר יצטבר לערך קלורי גבוה יותר בארוחה אחת, לעומת הכמות היחסית שהיינו אוכלים בשאר היום וילווה בהרגשת בחילה, כאבי בטן ותחושה רעב במיוחד. מעבר לכך, אנחנו נאכל בקצב גבוה בהרבה, מה שיוביל לאותה פעולה של אכילת כמות מזון גבוהה משהיינו אוכלים ברמת רעב נמוכה יותר.
  1. לבחור מגוון של 2-3 מזונות שאתם מתכוונים לאכול – לא צריך "לטעום" את הכל!
    כשיש לנו כלכך הרבה סוגי מזונות, אנחנו תמיד רוצים לטעום את הכל. ה"קצת" שאנחנו אוכלים מכל מוצר מזון על השולחן, מצטבר לכמויות גבוהות מאוד של מזון והמון קלוריות עודפות שנכנסות לגוף. אפשר לסרה בנימוס לבני המשפחה ולבחור מספר מזונות מוגבל מראש, אותו אתם הולכים לאכול ולטעום.
  1. לדלג על מנות ראשונות – בפעולה זו, באופן מיידי, הצלחתם לחסוך כמות קלוריות גבוהה שיכולה להחסך בסך הכל הכללי של ערב הארוחה.

  2. לוותר על אלכוהול – מיותר לציין שאלכוהול מכיל כמויות גבוהות של קלוריות ללא כל ערך תזונתי מסויים ולא גורם לתחושת שובע.

  3. תכנון ארוחה אם אתם מארחים, קל יותר לבשל מזונות דלי קלוריות ולתכנן מראש את שתאכלו . אם לא, בדקו אילו מזונות עתידים להיות ובחרו מראש אילו מנות תרצו לאכול (מומלץ לבחור מזונות אפויים וצלויים ולא מטוגנים ורבויים בשמן).

  4. להיות מודעים לעצמנו אנחנו עסוקים בשיחות עם המשפחה ונהנים מהחג. לרוב זה גורם לאי תשומת לב המובילה לחוסר הקפדה על מה שנכנס לפה. הפנו את תשומת הלב לצלחת בזמן האוכל ובזמן הגשת האוכל (לא להעמיס כמויות אוכל על הצלחת).

  5. אם אתם בדיאטה, אל תנסו לרזות בחג! תנסו לשמור על המשקל הקיים- בכל מקרה, ירידה במשקל אינה משימה קלה, בטח ובטח כאשר אנחנו עושים זאת בתקופת החגים. לנסות לרדת במשקל בחגים, יוביל לתסכול, חוסר הנאה מארוחות החג ויגרום לכם לקושי עתידי בהמשך עם הדיאטה.

  6. להפטר מהמשפט: "אם כבר-אז כבר". "כבר אכלתי מלא בארוחה אז מחר אני אחזור לשגרה ואשמור\אחרי החג אחזור לשגרה וארד את כל מה שעליתי".
    חברים- גם אם אכלתם כמו בלי הגבלה בארוחת החג, כל רגע שתעצרו בו ותגידו- די!, תחסכו בהרגשה של צרבות, כאב בטן, הרגשה כללית נוראית וקלוריות מיותרות שהיו נכנסות לגוף בעקבות המשפט הזה.
    אחוז מאוד גדול מהאנשים, עולים במשקל כי ברגע שאכלו משהו שלא תכננו, ויתרו מראש במטרה להתחיל דף נקי ביום אחרי. אל תתפתו לכך!
  1. שתו הרבה מים ואכלו לאט שתיית מים מרובה לפני ובמהלך הארוחה, תגדיל את נפח התכולה בקיבה ותעזור לכם להגיע לתחושת שובע מהר יותר. אכילה איטית תוביל גם היא לתחושת שובע. לוקח למוח כ15 דק לאותת לקיבה שהיא מלאה. אכילה בקצב מהיר גורמת לכם לאכול הרבה יותר עד אותה נקודה בא המוח מאותת לכם שהגיע הזמן להפסיק להכביד על הקיבה.

  2. לא לגעת בפיצוחים – חברים, כולנו בסוף הארוחה אוהבים לקנח עם מעט פיצוחים הקיימים על כל שולחן. זה המקום לחסוך המון(!) קלוריות ופשוט לא לגעת בהם.
    ב-100 גרם פיצוחים (חופן) יש כמות קלוריות כמו בחפיסת שוקולד שלמה. (בסביבות ה600 קלוריות).
    שימו לב גם לעוגיות ועוגות המכילות פיצוחים. (גם עוגיות בריאות יכולות להיות רוויות בקלוריות).
הרשמה לשבוע ניסיון ב-100 ₪ בלבד